روایت شریفه مهدی زاده از زندگی شهید مدافع حرم، ناصر مسلم سواری در «دومین مرد»

روایت شریفه مهدی زاده از زندگی شهید مدافع حرم، ناصر مسلم سواری در «دومین مرد»

روایت شریفه مهدی زاده از زندگی شهید مدافع حرم، ناصر مسلم سواری در «دومین مرد»
۲۵ تیر ۱۳۹۶

شریفه مهدی زاده، مستندساز در تحقیقاتی که درباره شهدای مدافع حرم داشت، به شهیدی برمی خورَد که کارگر یک مرکز بازیافت زباله شهرداری بود و فیلم مستندی درباره این شهید می سازد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری مهر، شریفه مهدی زاده کارگردان مستند «دومین مرد» از اتمام مراحل تولید مستند «دومین مرد» خبر داد و بیان کرد: ایده ساخت دومین مرد از جایی شروع شد که صحبت هایی در مورد منافع مالی جهاد برای مدافعان حرم در جامعه مطرح شد. تیم ما هم تصمیم گرفت مستندی در تبیین این موضوع بسازد که مدافعان حرم هرگز به نیت های مالی در جنگ شرکت نمی کنند.

وی ادامه داد: در مراحل تحقیقات به شهیدی برخوردیم که کارگر یک مرکز بازیافت زباله شهرداری بود. شهید ناصر مسلم سواری که دومین شهید مدافع حرم استان خوزستان است. ایشان قبل از شهادت بسیار تلاش می کنند که بتوانند از طریق سپاه پاسداران به سوریه اعزام شوند ولی موفق نمی شوند و از طریق همکاران افغانستانی خود وارد تیپ فاطمیون می شوند و به سوریه اعزام می شوند. نهایتا هم بعد از مدتی به شهادت می رسند در حالی خانواده ایشان تا مدتی قبل فکر می کردند ایشان به زیارت مشهد الرضا رفته اند.

مهدی زاده گفت: هر کشوری در طول تاریخ، قهرمانانی داشته که در هویت یابی نسل های مختلف آن نقش مهمی ایفا کرده اند. قهرمانان جاودانه ایران هم همین شهدایی هستند که حتی سال ها بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده اند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که خط اصلی روایت داستان را بر اساس فرزندان و همسر شهید سواری بنا کنیم.

در این مستند مخاطب، کودکانی را می بیند که باوجود شهادت پدر در سوریه و زندگی بسیار ساده ای که دارند در رویاهای کودکانه خود به جهاد و شهادت می اندیشند. دیالوگ پسر بزرگ شهید که می گوید منتظرم برادر کوچکم بزرگتر شود تا بتوانم به سوریه بروم، گواه این مدعاست و این درحالی است که خود این کودک، یازده سال بیشتر ندارد.

مستند «دومین مرد» به کارگردانی شریفه مهدی زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از شبکه های سیما نمایش داده خواهد شد.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند